dr Danuta Moranska
Jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (kierunek: wychowanie techniczne
specjalność: elektryczna, studia ukończone z wyróżnieniem) oraz absolwentką Studiów
Podyplomowych „Informatyka w szkole”. W 1999 roku obroniła doktorat na Wydziale
Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego z zakresu nauk humanistycznych w
dziedzinie pedagogiki.
Od roku 1988 pracuje w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach od 2000 roku na stanowisku
adiunkta w Katedrze Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów oraz od 2005 roku
w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Zainteresowania badawcze obejmują
problematykę zmian w edukacji w obliczu przemiany cywilizacyjnej związanej z rozwojem
społeczeństwa informacyjnego a w szczególności problemami nowoczesnej dydaktyki
i e-learningu. Doświadczenie zawodowe uzupełnia wieloletnia praca na stanowisku
adiunkta w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Mysłowicach oraz praca na
stanowisku nauczyciela technologii informacyjnej i przedmiotów zawodowych w szkolnictwie
zawodowych. Wieloletni nauczyciel technologii informacyjnej, pedagogiki mediów, dydaktyki
techniki i informatyki, zastosowania technologii informacyjnej w różnych obszarach edukacji.
Jest autorką kilkudziesięciu publikacji związanych tematycznie z zastosowaniem technologii
informacyjnej w edukacji. Brała udział w kilkunastu projektach badawczych krajowych
i międzynarodowych dotyczących przemian w edukacji, m.in. kształtowania motywacji
do nauki w społeczeństwie informacyjnym, zastosowania nowoczesnych technologii
informacyjnych na lekcji, komputerowym wspomaganiem kształcenia. Propagator idei
nowoczesnej dydaktyki.