mgr inż. Zdzisław Nowakowski
Ukończył Wydział Elektryczny Politechniki Warszawskiej (1979) oraz studia podyplomowe z: informatyki (1984), zarządzania oświatą (2000), przygotowania kadry do prowadzenia kształcenia ustawicznego na odległość (2008).
Jest dyrektorem Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu.
Jest autorem oraz współautorem kilkunastu książek, programów nauczania oraz kilkudziesięciu artykułów z dziedziny informatyki i technologii informacyjnej. Wśród nich jest seria czterech popularnych w latach 90. podręczników do liceum i technikum Informatyka bez tajemnic, których łączny nakład zamknął się liczbą 420 tysięcy egzemplarzy.
W 2009 roku z zespołem nauczycieli z CKPiDN opublikował w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych podręcznik Technologia informacyjna w internecie, który składa się z dwóch elementów: tradycyjnego podręcznika w wersji papierowej oraz systematycznie uaktualnianych zasobów elektronicznych znajdujących się na platformie e-learningowej Moodle.
Od 1998 jest członkiem Zespołu Zadaniowego „Interkl@sa” – ogólnopolskiej inicjatywy przygotowującej społeczność szkolną do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym. Jednym z przedsięwzięć, którym osobiście kieruje, jest przyznawany szkołom Znak Jakości „Interkl@sa”. Jest także członkiem Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
W latach 2000-2001 był inicjatorem oraz przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego XVI i XVII Konferencji Informatyka w Szkole w Mielcu. Od 1993 roku współpracuje z Instytutem Informatyki Politechniki Warszawskiej, prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych z metodyki nauczania informatyki oraz technologii informacyjnej.
Od 2003 jest członkiem Rady ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej przy Ministrze Edukacji Narodowej oraz rzeczoznawcą MEN w zakresie wydawania opinii merytoryczno-dydaktycznych o podręcznikach szkolnych i pomocach dydaktycznych.
W młodości aktywnie uprawiał sport – siatkówkę oraz skok wzwyż. Uważa, że sport to nie tylko czysty wysiłek fizyczny, ale także szkoła charakteru i sposób na kształtowanie filozofii życia.